08/12/08


En pessimist lever i snitt 7,5 år kortare än en optimist. Det är dock skillnad på att vara pessimist och att inte må bra.

Varför finns det alltid en baksida med allt? Finns det någonting som enbart för med sig positiva aspekter? Jag tror inte det. Om man skulle leva ett liv utan svackor, sorg eller negativa sidor så skulle man inte uppskatta det positiva, glada och lyckliga lika mycket. Men det skulle fasen vara rätt skönt i alla fall.
- Allt för med sig ännu en erfarenhet och bla bla bla bla bla. Gör ju inte att det känns bättre för tillfället direkt. Känns som att allt staplas på hög och ligger där och skaver och det är ingenting som nånsin blir bra.  Och jag vet inte vad jag ska göra åt någonting av detta. Jag hatar hatar hatar att känna att jag inte vet vad jag skall ta mig till, vag jag ska göra. Får hoppas det i slutändan bådar gott. Det kommer det att göra. Och då är man ju en erfarenhet rikare....

Nu dunkar huvudet och jag behöver sömn. God natt!

Kommentarer
Postat av: axis

Jill, du är bäst och du fixar det här galant!

Mig kommer du alltid att ha vid din sida <3

2008-12-09 @ 22:43:33
URL: http://elinaxlund.blogg.se/
Postat av: Becka

Men Jilly billy, du är ju faktiskt en positiv pessimist..så bara där ökar väl dina levnadsår något ;)

2008-12-10 @ 15:55:14
URL: http://rebbens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0