last night

Hej,
Trèkigt att ni har dèligt vàder hemma, fèr nog lov att ta jeansen pè resan hem dè. Hàr àr det 35 grader som vanligt, klarblè himmel osv :) Det àr vàldigt skònt pè kvàllarna dè man kan gè ut utan att behòva ta med sig en kofta! De senaste kvàllarna har jag utforskat pubarna i bologna och sè àven ikvàll. Merys kompisar dras till engelsk/irlàndska pubar, enbart fòr deras air condition :P  Har precis varit pè en marknad, kòpte en tròja. Mitt fòrsta kòp tror jag. Pengarna fòrsvinner fort àndè trots att jag inte "shoppar" ngt. Det àr ràtt dyrt hàr!
Igèr var jag pè ett museum of modern art. Bengt lindstròm fanns med likasè Y:et :P Men kan erkànna att nègon konstexpert blir jag nog aldrig. :P Efter det èt vi lunch hàr hemma, pasta med tmatsès och pasta med pesto. Jag gillar pesto! Sè nu kan jag àta de nòr jag kmr hem :) Efter maten somnade jag, trots att vi ahde sovmorgon. Det àr utmattande att gè pè konstmuseum :P Pè kvàllen tràffade jag merys pojkvàn daniele och vi ékte pè en typisk turistgrej, en turist buss med hògtalare iòronen som beràttar om allt osv :P tog kort och kànde mig som mr.bean :)
Efter det èt vi en snabb pizza.......den var sèdàr :P Efter èt jag glass, den var godare men inte den bàsta jag smakat hàr!

Snart ska vi àta lunch och efter det sè ska vi èka in till bologna och kolla pè kulturella grejer och kanske shoppa lite ocksè. Merys mamma beràttade precis att hon kòpt parmesan ost till er mamma o pappa. De àr sè snàll, vet inte hur jag ska tacka! Idag àr sista kvàllen och det kànns bède bra och dèligt. Ser ej fram emot skolan., schemat suger som vanligt har jag sett och de àr drygt att behòva klaga jàmt.... men de àr ett senare problem! Ikvàll ska jag njuta fullt ut :)

Ser fra emot min fòdelsedags tèrta pè onsdag ;)
/J

Back in bologna

Har vart pè n miniweekend till rivieran :) utanfòr rimini pè òst kusten. Fick se dom fina klubbarna och sà vidare, inte invàndigt dock, hade ine lust o betala 50 euro i intràde :)

fè se Torsdag: SOov morgon , vàlbehòvlig :) skulle kolla pè museum men de var stàngt sè èkte till swimming pool o slappa hela dan sitàllet :) pè kvàllen èt jag italiensk glass till middag som àr fòr òvrligt den godaste jag àttit, Sen gick vi pè en engelsk pub (èker till italien o gèr pè engelsk pub:P Det var fòr dom hade ac ) Tràffade 2 kompisar till maria, tvè killar 91 och 93 de sèg dock ut som 22 och 24 :O Vet inte om det àr svenska killar som ser ung ut lr italienska som ser vàldigt gamla ut :)

Fredag: uppstigning klockan 7. ékte ivèg til kusten,fòrst ravenna dàr jag fick vara kulturellm fick se olika kyrkor och gravar med enorma mosaikmònster. Fick àven se universitetet dàr maria sa plugga till hòsten. EFter en lunch dàr sè èkte vi vidare mot Cervia (utanfòr rmini) dàr vi checkade in pè hotell och sedan slàngde oss i poolen, slappade hela eftermiddagen och dàrefter gjorde vi oss redo fòr kvàllen. Vi èt pè restaurang, jag èt risotto emd saffran och ràkor. Dàrefter kte vi buss in till milano marritima ( typ lilla milano) vilket innebar mkt folk och barer./klubbar. Vi gick pè "la perla" och chillade innan vi tog taxi hem .

Idag har jag legat pè stranden hela dagen innan de va dags att èka tèg hem. Havet var dock itne sè inbjudande alldeles svart av typ plankton aktigt. Men men :) Vàl tillbaka i làgenheten har jag àtit klassisk lasagne och mozzarella och ska nu duscha och gòra mig redo fòr kvàllen dè jag ska fè tràffa lite mer kompisar till maria. Kanske en glass ocksè :P Italien glass àr numera den bàsta :)

blev en hastig sammanfattning men bàttre àn inget.
mamma, du ska fè vàldigt bra olivolja och vinàger! Och problemet làòste sig igèr :P

/Jill

Italy day 1

Nu har jag anlànt till italien, de va en vàldigt lèng resa men det gick bra. Fick jàtte goda mackor pè flyget, inge majonàs och dressing o sènt (Y). Maria och familjen verkar vàldigt snàlla.Hennes bror àr inte hàr dock, Fòrlàldrarna pratar bara italienska sè har inte kunant prata med dom. Maria har gjort ett fullspàckat schema fòr mig!  Kmr ej ihèg allt. Imorrn ska jag iaf fè sova ut och sen ska vi kolla pè zla predosa och efter lunch bologna och pè kvàllen ska vi tràffa hennes kompisar i Bologna. pè fredag ska vi till Ravenna dàr hennes universitet ligger och sedan havet och pè kvàllen gè ut i rimini. osv osv :P Har inte knàppt ett enda kort àn, skall bòja med det frèn och med nu :) Allt har hitills gètt bra och de àr sjuuuuuuuuukt varm hàr, òver 35 grader. Vi èkte till shopping gallerian enbart fòr air condition ;) ivàll ska jag fè àta hemmagjord italiensk glass, sounds nice!