Less och läger

Den goda eller dåliga nyheten först? Vi börjar med min klagovisa;
Jag somnade som vanligt igår kväll trött efter dagens 2 pass. Vaknade sen men världens nackont. Kunde inte ligga på höger, vänster sida eller på rygg. Vad finns att göra? Jo lida igenom resterande delen av natten. Vågade inte kolla på klockan men de dröjde en jävla tid. Sen när jag kliver upp så kommer jag (somvanligt nu för tiden) inte upp utan får snällt lyfta upp nacken och huvudet med hjälp av mina händer. Gör dö ont, är svin trött och vill helst bara gå och lägga mig och försvinna till världens ände där ingen värk är tillåtet och det inte finns nåt  annat än sol och bad och knäck och pepparkakor. Pratar med mamma, hon tycker synd om mig och hjälper mig lite. Sen eftersom jag vart så sen tillfrukosten så får jag häva i mig filen och müslin sen tar jag mig mod och gå till tränarna, rikard och jenny och mina tårar fortsätter rinna eftersom jag har ont och är jävligt trött eftersom jag sovit asdåligt och är allmänt jävla less. Dom skrattar inte åt mig iaf ( inte i min närvaro åtminstone) och rikard ringer nån kompis som ska hjälpa mig och jenny klockan 12 idag. Jag hoppas det blir bra. Kan ju omöjlligt bli sämre iaf. Så nu har jag varit ute och gått en sväng medans dom andra kör härliga klassiska intervaller och jag har lånat johans internet. Plus att min fot har somnat. Ueaahh!

Men visst jag gillar ramundberget. Vi har till och med fått ljummet vatten i stugan nu. Igår efter första passet var den kallaste dusch jag nånsin duschat i. 20 sekunder lyckades jag stå där med en paus mitt i. Sjukt! Det var verkligen isvatten. Maten här är helt ok. Igår kväll var det lax med ugnstekt potatis, måste va en av mina favoriträtter.  I stugan har jag eget rum och dubbelsäng medan dom andra får trängas i nåt som borde vinna klassen "minsta rummet" 1 våningssäng så de är tänkt att 2 ska sova där men man ryms inte 2 där samtidigt. Hehe nån privilegie ska man ju ha att vara äldst ;) Bor med 2 st 1:or, Emma G och Julia, och sen Linnea och Johanna. Inget att klaga på där. Alla kommer i tid på kvällarna och sådär, vore ju synd om nån skulle tvingas sova på soffan..!? Vi har en tv också, typ alla kanaler utom 5:an (den kanal som jag brukar kolla på) . Fats vi är ju inte här för att se på tv men iaf , desperate hade ju inte varit helt fel! ;]

Igår kväll hade vi samling klockan 8 och Jenny berättade hur hon gjorde och hur hon hade tänkt i helgen innan hennes tävling i bruks. Svinbra var hon, hoppas det går riktigt riktigt bra i gällivare till helgen, de är hon verkligen värd!

Igår på eftermiddagspasset så vägrade tränarna dock börja klockan 3 eftersom de tydligen är väldigt viktigt med våra samlingar innan träningen här, så vi gav oss ut halv 4 då de börja skymma och de börja blåsa och de börja snöa. Linnea njöt men jag och emma som inte hade varken lampa eller glasögon var döda. Mina ögon trodde jag skulle sprängas och motvinden på vägen tillbaka till ramundberget har jag sällan varit med om ( ska vara skutan på meråkerlägret då). Jag var nöjd när jag lyckades ta mig tillbaka levande till stugan! höhö ;)

Jag vill hem eller till stugan på jullov och äta pepparkakor, knäck och lussekatter och köra skoter och tolka och hugga julgranen och klä den och ge bort paket och få paket och lyssna på julsånger och kan det rymmas fler underbara ord i en mening!?

Känner mig lite ironisk/ sarkastiskt/dåligt/positiv/äckligthår-humör just nu! Inser att början av detta inlägg kommer rakt från hjärtat och ni får ursäkta urvräkningen av all negativitet i ett stycke men ska försöka låta det stanna där och inte komma ut genom munnen! Så illa är de ju faktiskt inte i det stora hela... ;)

+ att Rasmus i 1:an fyller år idag, Grattis till honom!
+ att Sollefteå skidgym kommer imorgon.
+ att imorgon är en speciell dag.
+ att jag ska gå på julmarknad på lördag
+ att jag hade tänkt gå på bio i östersund på lördag också
+ att tiden går väldigt fort!
+ att jag skickat mail till dig Sofie nu..
++ till att Ann, pappa och Sofie ska till vålådalen nästa helg!

Nej, nu börja jag sakna 'stackarna' som varit ute och kört intervaller, börja känna mig redo för att prata som folk igen. Dom borde ju vara här snart?



Underbart är Julen!! :D


Kommentarer
Postat av: Myran

Haha, tur att alla kom till stugan i tid :P

Sen de där passet, jag tänker tillbaka och njuter ;)

2008-11-21 @ 19:24:44
URL: http://kastemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0