Tillbaka i Järpen


Jag mår illa!!! Kom hem och eftersom jag hela passet i snöovädret gick och tänkte på knäck och pepparkakor och allmänt mys! Så när jag kom hem så gjorde jag knäck :)) Dom vart supergoda med perfekt krämighet ;D det mår tyvärr inte min mage så bra utav dock!

Receptet är superlätt och följer nedan;
2 dl socker
2 dl grädde
2 dl ljus sirap
ca 1 dl hackad mandel
knäckformar

koka upp socker, grädde och sirapen i ca 15 minuter, kör kulprovet och kolla om konsistensen är bra. Dvs häll lite smet i ett glas med kallt vatten och se om man kan göra en kula av det, om inte så låter man det koka lite till. Sen rör man ner mandeln och sedan är de bara att pyssla med att försöka träffa formarna med knäcken ;) Mycket gott!! +++++


Sitter och ser på idol just nu. Eller ja, slötittar, mina ögon är för trött för att fokusera alldeles för mkt.  Min nacke är bättre iaf, hoppas att det inte går tillbaka nu bara... Jag fick gå till en australiensk osteopat. Visste ju dock inte om detta utan fick en chock när jag skulle snacka engelska, var allmänt dizzy redan innan och när han höll på och fattade typ ingenting och jag fattade ännu mindre när jag hörde mig själv!?!!? Låter jag såhär :S Jag måste verkligen ta upp engelska träningen, såhär kan de ju inte få vara, skäms ju, får hänga med pappa på hans engelska lektioner!

Vädret i bruks har varit väldigt varierat kan man säga, alltifrån vindstilla till riktig snöstorm!  Lite blandade känslor för lägret då jag kände mig handikappad där ett tag med nacken och ingen syn ute när de snöa på som värst men ;) Maten var ju god iaf. Dem hade ju alltid varmt nybakad bröd men eftersom jag kör med min - vetemjöl diet så höll jag mig borta från dom men idag på lunchen innan vi skulle åka hem så unnade jag mig de där lilla extra (haha) ;) Och hua så gott de var, kan säga de var tur jag inte smakade innan idag för jag vart så fruktansvärt mätt av dom, dom vart underbart god, jag tkr dom var godare än dom på åre bageri faktiskt!! :] stort +++ till dom mackorna! jag hjärta mackor!

Just nu vill jag helst inte tänka på mat dock, mår ueeeh, inge mera knäck för mig känner jag, ska spara dom till nästa helg till min pappa, sofie och ann ;) I helgen blir det tv-tittande på skidor då världscupen går i Gällivare och tränar Jenny ska åka i landslagsdräkt!! Sjukt kul :D Dessutom så skall Tessan och Robin som gick ut här ifjol åka i den nationella gruppen. Kommer hålla tummarna för dom imorrn :) Imorrn mellan 13-17 är det dessutom julmarknad i järpen ( jag kommer inte köpa knäck) dit jag ska gå. Hade också tänkt åka in till östersund men så blir det naturligtvis inte eftersom det är dumt att planera saker när man kan ligga i sängen och sova....

Shit vad jag är tröööött! och mätt! Trevlig helg. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0