Tisdag

Sitter i bibblan och slappar nu, har just läst igenom min projektplan. Den ser bra ut men jag måste komplettera med en tidsplan bara. Det går lite trögt med studien för tillfället. Allt är klart utom en liten detalj, va fasen är antioxidantkapacitet och hur mäter man det ?! Hade så gärna velat få klart detta innan jul men ser inte så ljust ut just nu.

Inatt sov jag inge bra heller och när ja vaknade hade jag världens nackont! Det går ju aldrig bort! kunde inte vrida huvudet överhuvudtaget. Det kan jag nu dock. Men de är segt som fasen o vakna varje dag med ont i nacken. Tror att nackontet har spridit sig tillhuvudet nu bara för de dunkar på. Don't I just love it!?

Har precis haft klassfoto också. Le lite glatt höhö. Vart klasskort, enskilt kort och kort tillsammans med tjejerna 3-4 ;) Kul! Det såg till och med bra ut! Det vill jag ha. I övrigt så är de väl tur att våran så kallade "skolkatalog" består av en skola och ca 20 sidor :P Har vi tur kanske vi hinner får den innan sommarn ?!?! ;D

I morse var det rullskids stakintervaller i ullådalens om stod på schemat. Jag ska tillägga att det regnade hela kvällen igår och det var minusgrader i morse. Jag och Ida såg positivt på vårat pass! Började åka, lite halt men vad gör de liksom. Sen kom vi till rödkullen där vi skulle köra intervaller. 4 minuter skulle det ta till toppen (ullådalen). Problemet kan bara beskrivas med nån vit gegga blandat med en brun, snö och grus/lera. Mina däck frös om vart annat, det vill säga att dom rullade helt enkelt inte! Mina stakningstag kunde jag räkna på ena handen och mina 4 minuter tog 11 minuter!! Min teknik kan man säga att den var under all kritik ;) Våra tränare insåg som tur var att de fanns vissa begränsningar ute på intervallbanan och vi fick åka ner nån kilometer och börja därifrån. Där var det toppen! Till skillnad mot för sommaren så var det ju mer grus man kunde hitta desto bättre. Grus = fäste! Körde 4 minuter där istället, kändes som superkorta intervaller efter den första. Föret på de andra intervallerna var väl också under all kritik men eftersom våran första intervall var så katastrofalt dålig så tyckte jag att allt annat var toppen! ;) Metoden där man "kör så jävligt som möjligt först för att sedan gå till nåt halvdant och få alla o tro att det är toppen" funkade iaf mot mig ;) (Y)

Sedan fick jag stressa som fasen för att hinna till lunchen och kemi. Det var potatis och purjolöksoppa idag. Trodde den skulle vara som gulasch soppan, de vill säga att den innehöll mkt potatis och 'mat'. Men de va ingenting, en äkta soppa liksom. Sörplade i mig soppan i rekordfart för att sedan dricka 2 glas vatten på typ 5 sekunder. Min mage mådde inte så bra, uppsvälld var ordet! Den har dock börjat lugna sig nu, lagom till middagen ;]


Igår drabbades jag av måndagsless och idag är nästan nåt liknande! Jävla ontihuve värk! Jag som aldrig har ont i huvudet! Lider med dem som ofta drabbas av migrän.  Andra passet halv 7 sen. Jag är inte så pepp för löpningen innan, (ser framför mig is och min rumpa på den) men ser däremot fram emot styrkan. Inomhus träning ;)

ska surfa runt nu den resterande halvtimmen innan middagen, för lat för att gå hem och sedan gå heela vägen tillbaka, måste ju vara 400 meter tur och retur!




Ikväll blir det desperate!


/ JiLL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0