helvetesdagen

 är över :D hehe var väl ungefär som jag hade tänkt mig. Åre kvart i 8 (!) en trött Jill som masade sig upp kvart över 7 i morse! Fick ungefär den respons jag väntat mig...ska göra ännu ett astma test.... lesssssss!! Lät ju inte som att alf kunde hjälpa mig, nehe!? okej!? Han var inte min kompis idag, känns inte som han lyssnade!  klockan 12 var vi tillbaka, ni kan ju gissa väntetiderna... På slutet gick de dock bra ändå eftersom vi kunde kolla på skidskytte VM =)

Sen vart de lunch, chili con carne (sofie ;) ) Var gott iaf. Sen vart jag nervös. Fruktade fysikprovet som väntade...satte mig i bibblan en stund o gick sen tillbaka till maten och åt några mackor ;) kändes genast mkt bättre...kanske. Provet gick iaf bra och det känns verkligen superduper skönt!! Jag behövde det!  Dessutom fick jag sitta själv = inga nv:are som frågar om frågorna på provet stup i kvarten ;) stort + ! Sen vart de en 'lång' väntan på att chrille skulle komma så vi kunde jämföra svar ;)

Middag sen och sedan skulle jag ut o snurra 2 timmar på vårat 5km elljusspår. Peppad till 100 ;) Körde en ny taktik iaf. Hög musik och sen kollade jag inte på klockan på väldigt länge. När jag väl kollade hade det gått 1.50, väldigt bra tips alltså eftersom de bara var 10 min kvar :D Dessutom slapp jag åka i 1 dm lössnö så jättelänge. Pecka kom efter 1.5 varv och pista nya spår, big difference!

Nu sitter jag här, mätt i magen och nöjd efter att ha dagen avklarad!


Tänkte berätta om förra söndagen då jag skulle klippa min lugg. Första klippet och wooooops, mina ögonfransar!! bra Jill bra, var därefter mkt noga med att se till att inte klippa fransarna igen (dom som var kvar ;] ) Jag vart riktigt imponerad över mig själv.., kanske är tur jag ändrade mig i yrkesväg från frisör tidigt här i livet! Som tur är så syns inte mina saknade ögonfransar så mkt (Y)

Förövrigt så har jag hemlighetshållt en grej sen i lördags... Jag och Linnéa vart ju nyförälskade! (Elin hade redan tillräckligt med förälskningar). Måns heter han iaf.  Oturligt nog har vi stor konkurrens från a-teens Marie. Attans..,

I söndags fick jag och Mangen äran att åka med Linus och pärlan upp till Järpen! Väldigt praktiskt. En rolig grej var dock att efter vi träffats på ica i matfors så hann vi inom 5 minuter med att först åka vilse och sedan när vi skulle ut på vägen mot E14 så svängde vägen men tyvärr inte bilen. Resultatet var att vi satt fast i snödrivan på fel sida av vägen. Till råga på detta åkte en polisbil förbi och man såg verkligen hur 2 ansikten kollade på oss ;)  Vi kom iaf loss efter ihärdigt puttande av mig och mangen och sedan gick resan som smort ! :)

Imorrn bitti väntar intervaller och sedan biologi plugg. Endast 1.5 vcka kvar nu till Vasan, puuh!

Kom på en bra grej som föreläsaren tog upp i lördags;

 (talang+kunskap) x attityd = ...

Om man till exempel hade 4 i talang och kunskap men en halvtaskig attityd, 2 så blir reultatet av detta 16. Om man däremot endast hade 3 i talang och kunskap men en bra attityd, 5, så blir alltså detta 30. Med rätt attityd så kan man alltså lära sig det någon annan haft i "försprång" i form av talang och begåvning och därmed utvecklas och komma längre än den med dålig motivation och attityd till jobbet eller vad man nu relaterar till. Värt att tänka på!

...Med dessa kloka ord säger jag tack för ikväll ;)

/J

Kommentarer
Postat av: Linnea

De är tasktigt att lägga ut den där sistan grejen halv elva en kväll, då är inte mitt huvud på topp !

2009-02-18 @ 22:32:39
URL: http://kastemyr.blogg.se/
Postat av: axaaaan,

HAHA, tusan.

Men jag är glada för eran skull att ni blivit förälskade. Men hallå, konkurresen borde ju inte vara någon fara när de gäller er två snyggingar ;);)

2009-02-20 @ 22:56:13
URL: http://elinaxlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0