Män som hatar kvinnor...


Ja nog finns de sannerligen män som hatar kvinnor.

Make up kursen var bra, de är väldans synd bara att jag lider av sådan fruktansvärd beslutsångest när de gäller att välja grejor bara! Men kul var det och nöjd och nysminkad gick jag sedan för att träffa sofie och gå och käka. Det vart tusen och en natt och det var super! Tyvärr så var vi där en timme innan förhandsvisningen och de tog typ 35 minuter innan vi fick maten så vi fick äta ganska fort. Vart väldigt mätt och det var väldigt gott :) Sen drog vi oss bort till bion där vi fick köa lite innan vi kom in. Väl inne började dreglet rinna på oss då vi såg dom gigantiska popcorn"lådorna" och antalet påsar med godis. Only for us! Nöjda och glada tog vi dem gigantiska popcornen och godisarna och ramlösa! Sen fick vi "stå ut" med ett litet ekonomisnack om lågkonjukturen och om hur man ska spara, det var ju trots allt swedbank som bjudit oss ;)

Till filmen: Den var såklart bra  =) lisbeth och blomkvist tyckte jag ändå passade bra i rollerna och tyckte dom tagit med de viktigaste från boken. Dock vet ja inte vad man tkr om den om man inte läst innan. Kändes som man hade massa mer bakgrundsinfo om boken som inte visades på filmen men som man ändå visste. Våldtäktsscenen var vidrig och jag är nu ännu räddare när jag går ut själv. Anledningen till att man alltid är beredd på att springa.., huga!
Klart sevärd var den iaf och det känns som att alla borde gå och se den :)

Efter var både jag och Sofie fullproppad (som sagt gratis är gott) och sen gick vi tillbaka till bilen (en välbehövlig promenad). Men huga va hemskt de var och köra hem. Frös precis framför mina ögon på rutan så såg ju ingenting! De var läskigt, tacka vet jag på sommaren då man slipper skrapa rutorna och skotta snö ;) Sen roade jag mig resten av kvällen att hjälpa pappa att mäta spannet och diskutera utgången i gårdagens och dagens stafett. Vi hade en klockren taktik för oss men nu läste jag att Anders gått och blivit SJUK! FAN! Så där sprack våran plan eftersom Anders hade en viktig roll i den. Den slutade i guld iaf..., våran plan alltså. Känns som att hotellet dom bor på inte kan vara världens bästa om alla fått magsjuka i princip! Efter våran segerplan diskuterade vi vasaloppet...ska packa idag för imorrn bitti går färden mot Mora...lr sälen egentligen ;) Det blir jag, Björn och pappa i ena bilen och Tomas och Cissi i andra :) Tyvärr har vi ingen chaufför så vi måste åka och hämta bilen i sälen efter loppet :S Som tur är så kommer ju inte jag vara i mål först så jag slipper ju den resan...men iaf :P

Igår fick Sverige brons iaf, det var sjukt kul och hur Tyskland hämtade sig efter att gått sig stum i den där backen fattar jag fortfarande inte, väldigt starkt! Tkr synd om Marthe, kändes som hon kämpa o kämpa där in på upploppet men de tog som inget bara!

Har läst om ett program i luleå nu på morgonen, ja de verkar ju också väldigt bra. Hur kommer det sig att alla verkar bra och att jag aldrig kommer kunna bestämma mig :S Ibland är det kanske tur att jag går 4 år (ibland).

Nu väntar packning, skid-vm och möjligen lite städning.....
/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0