I väntan på middag..


Puh vilken dag! Efter en alldeles för sen kväll var mina ögon igenklistrade imorse. Tog mig 30 minuter innan jag lyckades öppna dom. Fick sova med mobilen för att jag skulle höra alarmet också (Y) haha. Tog mig upp vid 8 iaf och hann till skolan i tid :P Väl där började min extremt ansträngande för hjärnan dag. 1.15 matte, jag var på G! 10 minuters paus innan den fruktade fysik lektionen. hugaligen. Paus för mat innan jag gick hem för att vänta in mitt paket och försöka väcka min telefon till liv! Mitt sim kort vart nämligen inaktiv i natt. Hade som tur var fått mitt nya med posten idag så nu är de gratis sms forever ;) Efter det var det dags för biologin men eftersom våran lärare fortfarande är skadad (eeehh...) så gick vi tappra (becka jag chrille) på extra lektionen i matte. Sen en till paus på hela 10 min innan sista mattelektionen för dagen började! 3 matte lektioner + 1 fysik lektion ( som också bara består av matte fast mkt svårare) på en dag! inget för veklingar vill jag lova ;P Nu har jag dock överansträngt min hjärna tror jag då ja har lite huvudvärk. Tror jag behöver vatten..

Haha, just ja, vatten..! Idag lärde jag och becka oss en fantastiskt bra sak på fysiken!! Världens bästa bantningsknep lärde han oss lärarn. Vi fick räkna ut att om man dricker 3 dl 8 gradigt vatten så måste kroppen förbruka energi för att värma den till 37 grader. Man ska alltså dricka kallvatten om man bantar ;) Utdelningen var 8 kalorier per 3 dl glas ;D Jag och Becka slog våra (då fortfarande fräscha) hjärnor samman och kom fram till att detta borde innebära att glass är superbra bantingstips med. Åtminstone +-0 ;) Genius!

Jag undrar för övrigt våran biologilärares frånvaro :P I höstas hade hon migrän x antal gånger och nu har hon varit borta 4 ggr sen jullovet. Stackarn då... och på fredag missar jag ännu en lektion. Haha..tur att det inte är mitt favorit ämne:)
Nu väntar becka, chrille och matan :)


/Jill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0